B.129 Poppelstykket II
B.129
Indledning
Borgerrepræsentationen vedtog 30. april 2024 en lokalplan for Poppelstykket II. Lokalplanen vil gøre det muligt at opføre ungdomsboliger, familieboliger, hotel og butikker samt andre udadvendte anvendelser i stueetagen.
Status
Projektområdet er i dag forsynet af HOFOR og ligger i kloakopland 321B, der er planlagt separatkloakeret. Spildevand og regnvand ledes til Renseanlæg Damhusåen.
Plan
Projektområdet skal fortsat være offentligt forsynet. Ny kloak der etableres inden for området skal udføres som separate kloaksystemer med særskilt afledning af spildevand og regnvand frem til skel. Indtil der er skabt mulighed for videre separat afledning af regnvand, vil projektområdets separate systemer for både regnvand og spildevand skulle sluttes til fælleskloakken med fortsat afledning til Renseanlæg Damhusåen. Der forventes at blive skabt mulighed for videre separat afledning af regnvand indenfor spildevandsplanens perspektivperiode for separatkloakering af byen.
Projektbeskrivelse og ejerforhold
Bygherre etablerer den interne kloak, som tilsluttes spildevands- og regnvandsstik efter HOFORs anvisninger.
Miljøforhold
Når projektet er gennemført, og der er skabt mulighed for videre afledning af separat regnvand, vil belastningen af fælleskloakken mindskes. Projektet vil da bidrage til den samlede udledning med ca. 3208 m³ regnvand pr. år.
Berørte matrikler
Matrikel nr. |
Ejerlav |
Planlagt påbud |
Arealerhvervelse |
Rådighedsindskrænkning |
||
Permanent (ejerskifte) |
Midlertidig (servitut)* |
Permanent (servitut) |
Midlertidig ** |
|||
2121 |
Valby, København |
|
|
|
|
|
* Ved midlertidig arealerhvervelse vil der typisk være tale om overtagelse af den fulde brugsret, fx til arbejdsarealer i hele anlægsperioden mod betaling af en leje for brugsretten.
** Ved midlertidig rådighedsindskrænkning vil der typisk være tale om en midlertidig ret til adgang eller delvis brug af arealerne for projektets anlægsfolk. Typisk kan grundejer fortsat selv disponere over arealet under hensyntagen til den midlertidige rådighedsindskrænkning.