B.109 Amaliegade Nord
B.109
Indledning
Teknik- og Miljøudvalget forventes at bekendtgøre lokalplanforslaget “Amaliegade Nord” ultimo 2023. Lokalplanen vil muliggøre nybyggeri på ca. 21.000 m² for at udvide virksomhedens hovedsæde.
Status
Projektområdet er i dag forsynet af HOFOR og ligger i kloakopland 219, der er fælleskloakeret. Spildevand og regnvand ledes til Renseanlæg Lynetten via Pumpestation Kløvermarksvej.
Plan
Ny kloak der etableres inden for projektområdet skal lægges som separatkloak, og tagvand og vejvand fra projektområdet skal udledes lokalt til havnen efter tilstrækkelig rensning. Spildevand vil fortsat blive ledt til Renseanlæg Lynetten via Pumpestation Kløvermarksvej.
Projektbeskrivelse og ejerforhold
Bygherre etablerer den interne kloak. Tilslutning til HOFORs kloak sker i dialog med og efter anvisning fra HOFOR.
De indledende arkitektoniske planer for projektet involverede på tidspunktet for udarbejdelse af Projekttillæg 2023 omfattende zinkbeklædning af regnpåvirkede overflader. Ved væsentlig anvendelse af materialer i byggeriet, der er problematiske for vandkvaliteten, vil der blive stillet vilkår i relevant tilladelse til grundejer om tilstrækkelig rensning af regnvandet, inden dette udledes til havnen.
Miljøforhold
Projektet vil bidrage til den samlede udledning med ca. 8600 m³ regnvand pr. år.
Berørte matrikler
Matrikel nr. |
Ejerlav |
Påbud |
Arealerhvervelse |
Rådighedsindskrænkning |
||
Permanent (ejerskifte) |
Midlertidig (brugsret)* |
Permanent (servitut) |
Midlertidig**
|
|||
361 |
Sankt Annæ Øster Kvarter, København |
|
|
|
|
|
400 |
Sankt Annæ Øster Kvarter, København |
|
|
|
|
|
* Ved midlertidig arealerhvervelse vil der typisk være tale om overtagelse af den fulde brugsret, fx til arbejdsarealer i hele anlægsperioden.
** Ved midlertidig rådighedsindskrænkning vil der typisk være tale om en midlertidig ret til adgang eller delvis brug af arealerne for projektets anlægsfolk. Typisk kan grundejer fortsat selv disponere over arealet under hensyntagen til den midlertidige rådighedsindskrænkning.